Første oppgave

Det er nå noen dager sider første obligatoriske oppgave i det ene faget ble levert ut. Jeg har fått sett gjennom streamene i det faget, og nå skal jeg ta fatt på oppgaven. Grunnen til å at jeg ikke startet med en gang var fordi jeg følte meg uforberedt og lettere panisk. Jeg har lest gjennom oppgaven, men den gjør meg fremdeles forvirret og nervøs (eller er redd et mer passende ord?).

Faget jeg snakker om er videregående finansregnskap, og jeg har ikke engang fått startet på å lese pensum. Det er forresten det faget hvor jeg mangler å ha bestått eksamen i faget som er grunnlaget for dette faget. Sånn sett er jeg ikke garantert enda at jeg kan ta eksamen i videregående finansregnskap. Da må jeg først bestå konte-eksamen i grunnleggende regnskap.

Vi har fått beskjed om at på denne oppgaven kan vi samarbeide og levere inn i grupper på to til tre personer. Jeg er veldig for samarbeidsbiten om det er ting jeg ikke skjønner, men jeg vil helst levere inn som enkeltperson. Gjør det meg sær? Jeg tenker at jeg ikke vil risikere å dumme meg ut og at det skal gå utover andre. Jeg vil også vite at jeg kan gjøre det selv siden det er det vi kommer til å være nødt til å gjøre på eksamen. Det er ikke som om vi får sitte og samarbeide med hverandre på eksamenen.

Jeg liker å jobbe med oppgaver, jeg er spent, men også veldig nervøs siden jeg føler at jeg ikke bruker nok tid på studiene. Innleveringsfristen er en stund til (8. februar), men tiden har en tendens til å fly avgårde og glemme at jeg har ting jeg vil gjøre før den forsvinner. Så om tiden kunne gått litt i slow motion omtrent hele neste uke tenker jeg at det ville vært fint…

#studier #studentliv #oppgaver #eksamen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg