For mye å gjøre?

Den siste tiden har jeg hele tiden følt at jeg er på etterskudd. Jeg har ikke fått lest ferdig pensum før jeg skulle ha eksamen. Jeg rekker ikke å øve så mye jeg ønsker til eksamen. Jeg har lyst til å bruke mer tid med venner og familie. Jeg skulle gjerne hatt bedre tid til julegavene. Så er det jo julekakebaking som ikke har skjedd, foreløpig heller ikke pynting til jul. Problemet er jo at jeg gjerne vil få vasket noe før jeg pynter, og det har jeg heller ikke rukket.

Det er mye av det samme på jobb. Jeg har ikke rukket å forberede meg nok til juleverkstedet på jobb i morgen, jeg lurer på om jeg har glemt noe fordi jeg ikke har hatt så god tid til det som jeg ønsket. At skrivebordet på jobb ikke kneler av vekten av alt som ligger på det som jeg burde ha gjort? Nesten litt overraskende. Det er bøker og tidsskrifter jeg skulle ha kassert. Det er bøker jeg gjerne skulle undersøkt litt mer om for å se om vi ønsker å kjøpe det inn, det samme med tegneserier. Jeg skulle ønske jeg hadde tid til å få ryddet litt både i hyllene jeg regner som “mine” og på kontoret. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt bedre tid til å få satt meg inn i tid vi har vært på kurs for å lære, men vi ikke har tid til å fokusere på, så det ender med at jeg glemmer mesteparten.

For mange nærmer det seg juleferie, ikke for meg. Jeg skal som vanlig jobbe i romjula. For meg er det helt ok. Kanskje jeg får tid til å rydde litt på kontoret da? Vel, det er jo lov å håpe!

Kan det regnes som julekaker om de blir bakt i romjula? Kanskje jeg skal ta meg tid til det denne gangen?

En ting er sikkert, jeg rekker ikke å gjøre alt, men må prioritere. Ta det viktigste først kan en jo tenke, men da er det en fordel å vite hva det viktigste er. Akkurat nå er det å øve til eksamen det viktigste, og det kommer til å være det viktigste fram til mandagen. Eksamen er på tirsdag, så kryss fingrene og håp at jeg har jobbet hardt nok og at det gjenspeiler seg i karakteren.

#studentliv #eksamen #tidsklemma #tidspress #arbeidsliv #jul #julekaker

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg