Ønskeliste

Når jeg var liten var det alltid gøy å skrive ønskeliste og så vente spent på hva jeg fikk. Jeg er fremdeles spent på hva jeg får mange ganger, men det å skrive ønskeliste er ikke lenger så spennende. Jeg er nemlig så heldig å ha det meste av det jeg har behov for. Etterhvert har jeg også blitt dårlig til å ønske meg ting (kanskje greit med tanke på at jeg har klart å fylle et helt hus med ting…). Dette gjelder mye av min familie, vi har mesteparten av det vi trenger. Noe som egentlig er helt fantastisk, men når en da skal komme med ønskeliste fordi det er jul…

Jeg ønsker meg mer tid til ting jeg liker å gjøre: strikke, hekle, lese bøker (både romaner og faglitteratur), studere (jeg er nerd og stolt av det!) og gå turer. Tid er dessverre utrolig vanskelig å gi bort som en gave, med mindre det er tid med en person – det er faktisk mulig. Jeg gav tid med meg som julegave et år til mine foreldre, ansiktsutrykkene deres den gangen gjør fremdeles at jeg smiler bare jeg tenker på det.

Årets ønskeliste fra meg er kanskje ikke den mest spennende, men det er ting jeg har behov for. Ikke alt er mulig å få pakket inn og lagt under juletreet, så selv om jeg ønsker meg det vet jeg at jeg ikke får det til jul.

  • Buksehengere – sånne med klyper så jeg kan henge skjørt som ikke har hemper å henge dem opp i
  • Sykkel (den jeg har er omtrent 18 år gammel, og bare tre av syv gir fungerer…) – vanskelig å få plass til under juletreet :p
  • Garderobeskap – vanskelig å få plass til under juletreet :p
  • Stekepanne
  • Pledd – så jeg har noe mykt og varmt å ha over meg på sofaen før det blir varmt i stua når jeg fyrer i ovnen
  • Kubbelysholder ca 5 cm høyde, to stykker – jeg har mange andre lysestaker, men siden jeg ofte kjøper kubbelys fordi jeg liker det, ville det vært fint om jeg hadde noe å ha dem på som ikke var brennbart…

Hva er dine ønsker for julen i år?

#jul #liste #juleønsker #ønskeliste

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg