Adventstanker

I morgen er første søndag i advent. Det er tiden for å finne fram adventsstaken og julestjernen og tenne det første lyset.

Det er første dagen i året jeg får lov av meg selv til å høre på julemusikk og spise julemarsipan. Den er den dagen jeg alltid blir irritert på meg selv fordi jeg ikke har ryddet og vasket ferdig til advent så jeg bare kan nyte den dagen med lys og musikk og stemning. Dagen kommer aldri overraskende på meg for det er en dag jeg ser frem til hvert år. I den mørke tiden som er november er adventstiden med julemusikk og lyset fra adventsstjernen noe jeg ser frem til.

Jeg gleder meg til å gå ut og spise med foreldrene mine og gå på julegaveshopping i førjulstiden. Det er en fast tradisjon vi har hatt i flere år nå, og det er like hyggelig hver gang. Det er en egen stemning i byen i førjulstiden med alle lysene og juletreet midt i byen, julemusikk mange steder og siden vi gjør det tidlig i desember er folk fremdeles rolig og glade for førjulstiden (gjør en det for nærme jul er det så mange stressa folk ute og da blir det ikke samme gode stemningen).

Husk å ikke bare stresse med at det snart er jul, men nyt adventstiden og alt som hører med til førjulstiden 🙂

#førjulstid #advent #julemusikk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg