Lat lørdag

Planen i dag var å kjøpe papir til printeren, handle, ta oppvaska, rydde litt, vaske litt og lese masse pensum.

Foreløpig har jeg tatt oppvaska og lest bittelitt pensum, og startet å strikke på en ny sokk (som ikke var en del av planen). Dessuten har jeg gått meg vill på youtube – lenge… (definitivt ikke en del av planen!)

Nå regner det, og jeg er nødt til å dra på butikken og handle for hvis jeg ikke gjør det blir det ikke middag hverken i dag eller i morgen. Det er ofte digg med late dager, men en del av meg blir alltid litt stressa for at jeg ikke gjør de tingene jeg burde/skal gjøre i løpet av dagen. Eller, det er ofte greit der og da, men om kvelden og dagen etter er jeg alltid litt irritert på meg selv for at jeg ikke gjorde det jeg hadde bestemt meg for å gjøre.

Jeg har gått rundt i kosebukse i hele dag og bare suset (når jeg ikke har sitti på sofaen). Dessuten har jeg bladd gjennom ryddeboka Magisk opprydding av Marie Kondo, den med KonMari metoden. Må innrømme at jeg syns det var mye svada der som jeg ikke fant interessant. Den ene tingen som jeg syns var spennende var hvilken rekkefølge hun mente at en burde rydde tingene sine, så den lista har jeg (selvfølgelig) skrevet ned i en notatbok så jeg kan bruke den senere. Hun skriver om mange som har kastet utallige søplesekker. Jeg vet jeg har mange ting, men tviler sterkt at jeg kunne kastet flere søplesekker med ting, men kanskje jeg tar feil? Hun mener en bare skal beholde ting som gjør deg glad og lykkelig, så jeg tror det kanskje er noe jeg har gått glipp av. Grunnen til det er at sokkene mine for eksempel – de gjør meg ikke glad, de er praktiske og holder meg varm når jeg trenger det, men jeg regner ikke det for at de gjør meg glad? Det er mulig at jeg har en litt annen innstilling til disse tingene, det virker sånn for meg.

Mange tanker om rydding på en ellers veldig lat lørdag. Nå skal jeg snart gå til butikken og handle det jeg trenger for å få lagd middag (så snart jeg finner ut av hva jeg ønsker å ha til middag vel å merke).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg