Månedsprosjekt i desember

I flere år har jeg ønsket å gå hytte til hytte tur på Hardangervidda. Var nære ved å få det til for et par år siden, men det ble dessverre ikke fullført. En av utfordringene med ønsket er at jeg ikke ønsker å gå alene. De færreste av mine venner har dette ønsket om å gå en slik tur, noe som gjør de fleste av dem uaktuelle å prøve å få med seg. Ei av venninnene mine var villig til å gå sammen med meg om jeg ikke fant noen andre. Hun er ikke et tur-menneske på den måten, men hun har skjønt at jeg har veldig lyst til å gå en sånn tur og var villig til å “ofre” seg for at jeg skulle få gjennomført min drøm (fantastisk venninne!).

En annen venninne av meg har faktisk sagt at hun gjerne kan være med å gå en slik tur. Hun er ei jente som har konkurranseinstinktet i orden, og som ofte forventer at andre har hennes evne til å presse seg selv. Jeg vet godt med meg selv at jeg ikke har samme evnen til å presse meg selv (selv om jeg ofte ønsker at jeg hadde det). Jeg vil derfor være sikker på at jeg er i god form til sommer’n når vi (mest sannsynlig) skal gå 🙂

For at jeg skal klare å gjennomføre en sånn tur, må jeg begynne å trene nå. I det siste har det blitt lite fysisk aktivitet på meg. Jeg må derfor skjerpe meg. Jeg må bygg opp kondis, utholdenhet og styrke. Styrken trengs blant annet fordi vi må jo tross alt gå med store sekker med alle klær og mat i. Jeg må ha kondis til å holde et visst tempo. Utholdenheten er viktig siden dagsetappene ofte tar gjerne hele dagen å gå. Ikke noe av dette er noe jeg hadde vært i stand til for øyeblikket, derfor må jeg trene meg opp. Det er noe som heter bedre sent enn aldri, men i dette tilfellet er det best å begynne treningen så tidlig som mulig…

Derfor: månedsprosjektet mitt i desember er å gå minimum 20 minutter ute hver dag, bortsett fra dager jeg ikke har planer – da er målet å gå minimum 40 minutter ute.

#trening #planlegging #mål

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg