Ungdomsbokgildet :)

Tittelen gir nok ingen mening med mindre du vet hva det er. Ungdomsbokgildet var i Drammen i går.

Det er en årlig begivenhet hvor flere gode bibliotekarer snakker om en god slump av årets ungdomsbøker. Det er også andre foredrag, forfattermøte, og ungdommer selv som forteller om bøker de har lest. Det er en dag jeg alltid ser frem til å få lov til å dra på først og fremst for å høre på alt som blir sagt. Dessuten er det alltid en god mulighet til å snakke med andre bibliotekarer jeg sjelden ser.

Jeg hadde lest noen av bøkene som ble snakket om. Andre hadde jeg aldri hørt om. Etter en sånn dag er det alltid bøker jeg får lyst til å lese, de velger ut så mange spennende og interessante bøker. De snakker om bøker med en iver og et engasjement som gjør at vi som sitter og hører på blir inspirert til å lese mange av bøkene.

For å komme meg til Drammen tok jeg toget. Jeg tok dessuten buss fram og tilbake til toget, og all den reisetiden gjorde at jeg fikk lest Som om jeg var fantastisk av Sofia Nordin. En god avslutning på en god dystopisk trilogi.

#jobb #bibliotekarliv #bøker #boktips

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg