Buss?

Studentrabatt på busskort? Ja takk.

Vanligvis kjører jeg bil til jobb, men nå som jeg er student tenkte jeg å prøve noe nytt. Dessuten, om jeg tar bussen minst 14 av de 30 dagene det gjelder, så sparer jeg penger. Eller, egentlig sparer jeg nok penger før det er gått 14 dager – for jeg har bare regnet med det jeg betaler når jeg parkerer og ikke bensin og slitasje på bilen…

I går var første dagen jeg tok buss til og fra jobb med mitt nye, fine busskort. Til jobb var det ikke noe problem, men når bussen hjem er ti minutter forsinket og det er regnvær, vel, noen minutter da var jeg litt usikker på om jeg hadde valgt riktig…

Tar du buss eller kjører du bil når du skal noe sted?

#offentligtransport #buss #busskort

2 kommentarer
    1. Jeg tok buss da jeg pendla til Hamar, men nå som jeg skal til Rena er ikke det kollektivtilbudet like tilpassa at jeg har mange halve dager. Og fordi jeg har forpliktelser i stallen og sånn så blir det til at bil egentlig er eneste alternativ de to årene jeg har igjen her oppe 🙂

    2. Knøttet: Da er det veldig forståelig at du kjører. I dag var min andre bussdag; jeg ventet på bussen hjem i nesten en halv time. Ifølge bussruta går bussen hver halve time… Kollektivtilbudet er dessverre ikke alltid like godt tilpasset, men greit å ha når det passer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg