Studiedag

Dagens plan har vært å se forelesningsstreamer og starte med de obligatoriske oppgavene i begge fagene.

I går kveld var det lesesirkel med flere jenter; vi snakket om The talented Mr. Ripley av Patricia Highsmith. Ei hadde lest ut boka, noen hadde sett filmen, og jeg hadde lest en lettlestversjon av boka (rakk ikke mer). Likevel ble det gode diskusjoner rundt boka. Vi diskuterte også andre ting med basis i temaene i boka. Jeg har funnet ut at jeg er veldig glad i diskusjoner hvor vi enten drar boka fra hverandre, eller at det blir mye prat og diskusjoner rundt teamene i boka. Nå har vi etterhvert lest en del ulike bøker, blant annet en del klassikere. Dette gjør at vi stadig bruker de bøkene opp igjen i diskusjonene om det passer med temaet i boken vi diskuterer. Det har gitt meg stadig mer og ny forståelse for en del av bøkene 🙂

Jeg har sett på oppgavene, og funnet ut at jeg er nødt til å se forelesningsstreamene før jeg gjør oppgavene. Jeg er foreløpig desverre ikke kommet så langt i dag som jeg skulle ønske. Noe av det er fordi jeg stod opp litt sent i dag på grunn av lesesirkelene i går – mye diskusjon = veldig sent i sengs…

For øyeblikket prøver jeg å forstå prinsipper og metoder i forbindelse med produktkalkulasjon. Divisjonskalkulasjon, tilleggskalkulasjon, selvkostkalkyle, bidragskalkyle. Det har blitt forklart derivasjon, men akkurat det skjønner jeg ingenting av 🙁

Det er viktig å huske på pauser og mat, så nå skal jeg spise litt før jeg håper å forstå litt av kostnadsfordelingen 🙂

#studier #lesesirkel #studentliv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg