Nyheter

Jeg kan like gjerne innrømme det med en gang, jeg følger ikke så mye med i nyhetene. Misforstå meg rett, det er viktig å følge med, se hva som rører seg både på stedet en bor, rundt om i norges land og i resten av verden. Det er bare så mye at jeg blir helt overveldet mange ganger.

Det er så mange alvorlige og triste og skremmende nyheter som er overalt. Det er også gode og hyggelige nyheter, men de blir ikke nødvendigvis blåst opp like stort som det negative. Hvorfor?

Tiltrekkes vi mennesker så mye av død, sorg og lidelse at det er det som er mest verdt å skrive om? Alle de tragiske tingene som skjer i verden? Eller er det bare jeg som fokuserer på at media ofte har negative ting de fokuserer på? Skriver de egentlig mange positive saker som jeg bare overser fordi jeg blir sliten av alle de forferdelige tingene som skjer i verden? Er det mitt fokus det er noe i veien med?

Jeg blar meg gjennom flere nettaviser hver dag og leser overskriftene. Noen ganger klikker jeg meg inn på artiklene også (om de ikke er bak betalingsmurer), men stort sett prøver jeg å klikke meg inn på morsomme, hyggelige eller lærerike artikler. Likevel føler jeg alltid at jeg er sliten av negativitet når jeg sier meg ferdig med å se på nettavisene.

Vi trenger både positive og hyggelige ting, men det er også viktig å holde seg oppdatert på alle de ikke hyggelige tingene som skjer rundt om i verden. Kanskje det er balansegangen der jeg sliter med?

Kan det være en av grunnene til at jeg liker å lese andres blogger, de skriver ofte positive eller tankevekkende artikler. Selvfølgelig er det negative artikler også, men jeg føler likevel at bloggere har en mer positiv framstilling av sin verden. Eller er det her også bare at jeg leser bare det jeg ønsker?

Verden er stor og det skjer så ufattelig mye over hele kloden hver eneste dag, hver eneste time, hvert eneste minutt – det er ikke mulig å få med seg alt, og jeg har heller ikke tenkt til å prøve. Jeg vil prøve å få meg med de største tingene som skjer både av positive og negative, og fokusere på de positive tingene i mitt liv.

Blir du noen gang sliten av nyhetene? Ignorerer du dem? Følger du med?

#hverdagsliv #tanker #funderinger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg