Studietanker

Noen dager er det lett å sette seg ned å lese pensum og se på streamer. Andre dager blir jeg bare sittende i sofaen, foran pc’en og forsvinner inn i det store svarte hullet som er best kjent som youtube. Det er de sistnevnte dagene som gjør meg irritert på meg selv. Jeg er motivert for studiene mine, jeg syns det er spennende og interessant og gøy å lære noe nytt, noe jeg kan få bruk for senere. Likevel ender jeg opp i sofaen, hvorfor?

Kan det være fordi noen ganger er jeg kommet til et punkt med pensumet hvor jeg sliter med å forstå det jeg leser? Kan det være at jeg trenger en “tanketom” pause? Jeg skulle gjerne visst svaret.

Jeg er veldig glad i å jobbe med oppgaver, undersøke ting og finne svaret på ting. Rett og slett bruke det jeg lærer på en fornuftig måte, gjerne på en måte hvor jeg får tilbakemelding på om det jeg gjør er riktig eller ikke.

Boka hvor jeg skriver opp pensum og hva jeg skal gjøre i forhold til skoleting er en god inspirasjon. Det er likevel vanskelig å få suset seg til å sette seg ned å gjøre det jeg skal. Jeg sier suse meg til det fordi jeg bruker alt for mye tid på alt og ingenting på en gang. Det er ikke sånn jeg vil ha det.

Første oppgave er levert i det ene faget, første oppgave i det andre faget skal leveres torsdag 22. september – den dagen kommer veldig fort.

Jeg er glad i mange deler av min nåværende jobb, men noen ganger skulle jeg ønske at jeg jobbet mindre og dermed kunne bruke mer tid på å studere… Jeg er nerd, jeg liker å lære, jeg liker å skrive oppgaver, jeg liker å studere 🙂

#studier #tanker

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg