Biltrøbbel

Jeg er en av dem som er avhenging av bilen min. Jeg bruker den stort sett hver dag, noen ganger flere ganger om dagen. Jeg prøver til en viss grad å ta vare på den, men jeg kan ikke noe om bil, så om det er lamper som lyser eller rare lyder, så får den en tur på verkstedet.

Vanligvis er det ikke noe problem å ha bilen på verkstedet fordi det er planlagt, og jeg har lagt opp kalenderen etter det. Bilen min er på verkstedet nå, og det var ikke planlagt – noe som skaper en del hodebry for meg. De siste par ukene har jeg følt at det er noe rart med bilen, og den har startet å riste omtrent på hele seg hver gang jeg bremser – veldig ubehagelig. Etter min mening er bremsene på bilen omtrent det viktigste. Så når de begynner å oppføre seg rart, ja da er det best å få det sjekket så fort som mulig.

Jeg ringte verkstedet like før stengetid i går, og når jeg forklarte problemet med risting når jeg bremset, fikk jeg levere inn bilen i dag selv om de egentlig ikke hadde time til det. Jeg liker verkstedet mitt! (jeg kaller det mitt fordi det er det eneste bilverkstedet jeg bruker i by’n). Når jeg var ferdig på jobb ringte jeg dem for å høre hvordan det gikk med bilen min. Bremsene foran var veldig slitt, og han anbefalte ikke å kjøre så mye. Når folk som jobber på et bilverksted og kan bil sier sånt, så har ikke jeg lyst til å kjøre i det hele tatt. Heldigvis for meg så hadde de fått en avbestilling i morgen, så de kunne fikse den da 🙂

Ulempen nå er jo at jeg gjerne skulle vært på dansetime i kveld, men siden busstidene ikke passer i det hele tatt, og jeg ikke har lys på sykkelen, så kommer jeg meg ikke dit desverre 🙁

Fordelene: bilen blir fikset, og det skal ikke bli så dyrt som jeg var redd det kom til å bli 🙂 Så jeg får heller studere litt på denne uventede frikvelden min 🙂

#bil #bilproblemer

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg