Tidsangst…

Det er mye som skjer for tiden, både på jobb og privat – spesielt med studiene.

Nå er første oblig (obligatoriske oppgave) lagt ut i begge fagene jeg tar. I virksomhetens økonomi er innleveringsfristen allerede mandag 12. september; og oblig’en i grunnleggende regnskap skal leveres torsdag 22. september. Sistenevnte virker for øyeblikket veldig lenge til, men den første? 12. september er faktisk under to uker til nå! (Når er det på tide å få panikk tro?) Det er anbefalt at vi skal ha lest kapittel 4 og 5 i pensumboka i virksomhetens økonomi før vi løser oblig’en – for øyeblikket er jeg omtrent halvveis i kapittel 2.

Dette er en pensumbok jeg merker at jeg bruker lang tid på å lese. Jeg vil jo gjerne både forstå og huske det jeg leser. Siden jeg ikke akkurat er inne i det fagområde enda (satser på å komme inn i det snart), føler jeg at jeg bruker fryktelig lang tid på det. Jeg forstår for eksempel mikro- og makroøkonomi, men sliter fremdeles med å huske forklaringen for bedriftsøkonomi. Kanskje ikke det helt beste utgangspunktet siden studiet heter bedriftsøkonomi?

I dag er planen å få lest mest mulig pensum i virksomhetens økonomi…. 🙂

#studier #pensum

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg