Første skoledag

Det begynner å bli en stund siden jeg hadde forrige første skoledag, men nå er dagen her, første samling. Etter å ha stått opp tidlig og vært på jobb en stund, fikk jeg gå tidlig sånn at jeg skulle rekke skolen. Skolen ligger tross alt på Hamar, og der bor ikke jeg…

I går leste jeg pensum til den store gullmedalje (følte jeg i alle fall), men jeg rakk likevel ikke å bli ferdig med det jeg hadde tenkt, og jeg har heller ikke rukket å se alle videoene som allerede er lagt ut. Det er nesten så jeg føler meg på etterskudd allerede første uka – det kan umulig være bra. Jeg får bare ta meg selv i nakken og skjerpe meg, og bli flinkere til neste uke med både pensumlesing og det å se på forelesningsvideoene. Jeg merker at jeg bruker litt tid på å komme inn i pensum når jeg setter meg ned for å lese. Noe av grunnen til det tror jeg er at jeg ikke er vant til å lese pensum, og dette fagområdet har jeg ikke studert før, så tilnærmet alt er nytt for meg. Jeg skriver tilnærmet fordi jeg har vært borti regnskap og enkelte av termene før selv om jeg ikke alltid vet hva alt er eller hvor det hører hjemme, så har jeg i alle fall hørt noen av ordene før…

Når det gjelder overnatting på Hamar har jeg flaks da min søster og hennes familie bor forholdsvis nærme skolen, så jeg kan bo der når jeg er på samlinger. Skjønt, jeg skal innrømme at det blir en utfordring – jeg er vant til å bo alene, og søsteren min har mann og to barn… Jeg har bodd alene siden jeg flyttet hjemmefra (med et to-års unntak på studenthybel), og er ikke vant til å måtte forholde meg til andre om jeg ikke ønsker det der og da. Heldigvis vet de at jeg kommer for å være på skolen og studere og ikke egentlig for å besøke dem. Med andre ord: mitt hovedfokus denne helgen er skolen og studier og ikke familie. Greit med familie 🙂

#studier #pensum #førsteskoledag #familie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg