Første video

Så, nå har jeg sett første videoforelesningen. Det var… uvant. Fordelen med den ene videoen jeg har sett så langt i dag (jeg har jo tross alt vært på jobb først også) er at jeg hadde lest pensumet først. Så jeg kjente igjen omtrent alt 🙂 Ulempen var at selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å følge med hele tiden, så mista jeg kontrasjonen litt et par ganger. Jeg må absolutt jobbe hardt med det.

Om det er noen som har noen gode tips til hvordan holde konsentrasjonen er det bare å rope ut!

Dagens tema var regnskap – hvorfor en burde ha det, og hvorfor noen må ha det (lover og regler). Det var litt om ulike regnskap: finansregnskap (årsregnskap), driftsregnskap (internregnskap), konsernregnskap; det finnes også andre regnskap som blant annet skatteregnskap og miljøregnskap. Noen må levere næringsoppgave (dette tror jeg at jeg trenger litt mer informasjon om, fikk ikke helt med meg hva det var for noe). Dessuten er det viktig med balansen.

Alt dette hører til faget grunnleggende regnskap; faget virksomhetens økonomi har jeg foreløpig bare såvidt begynt å lese første kapittel til – og forelesningene er lagt ut… Det er en annen ting jeg burde bli bedre på; fordele tiden jeg bruker mer likt på de to fagene…

Nå er det middag, før mer studier og en liten gåtur 🙂

#studier

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg