Studieforberedelser

Det er en del år siden forrige gang jeg studerte, og da var jeg fulltidsstudent med en liten ekstrajobb ved siden. Nå har verden snudd litt – jeg har nå full jobb og skal studere deltid. Jeg både gleder og gruer meg. Jeg gruer meg fordi jeg vet at det kommer til å tidvis bli hardt og slitsomt, men jeg gleder meg fordi jeg liker å lære nye ting. Nye ting jeg skal lære kommer både til å være spennende og nyttig og for øyeblikket gjør det meg motivert. Jeg har som mange ikke alltid vært verdens beste student, og det kommer jeg nok heller aldri til å bli, men det betyr ikke at jeg ikke har tenkt til å gjøre en innsats for å bli så god jeg bare kan.

Så nå kommer nerden i meg ut; jeg skal kose meg med å lese bøker om studieteknikk, tidsplanlegging og rydding og håpe at jeg klarer å benytte meg at det jeg leser meg opp til på en god og fornuftig måte. Jeg har allerede fått noen tips, men tar gjerne imot flere! Det er jo ikke alle tips som passer til alle, derfor tenker jeg at om jeg får mange tips å velge mellom kan jeg prøve ut litt forskjellige og finne ut av hva som passer best til meg.

Kjersti

2 kommentarer
    1. Kom til å tenke på; det kan jo hende jeg har noen av bøkene på pensumlista di i tilfelle du er interessert i å kjøpe brukt 🙂
      Kos deg med forberedelsene 🙂

    2. Knøttet: Ja, det var en super ide, takk for tilbudet! Men: jeg ble så ivrig når jeg fikk vite at jeg kom inn at jeg gikk rett på nett og bestilte bøkene… LOL Burde kanskje tenke over det neste gang – at det er mulig å kjøpe brukt.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg