Testing utført: behov for endring under skjørtet

For en liten stund tilbake prøvde jeg noe nytt. Noe som tok overraskende kort tid og var overraskende enkelt – i alle fall i min mening.

Jeg strikket en ullshorts til å ha under skjørt om vinteren fordi jeg blir så fort kald på rumpa (men jeg hater å fryse og være kald).

Etter flere dager med testing er jeg veldig fornøyd, men har flere ideer til forbedringer. Nå har jeg riktignok aldri testet å endre et mønster for at det skulle passe bedre til meg, men en gang må være den første.

Så til hvilke endringer som behøves:

– bredere linning så jeg kan brette den og ha i strikk. Siden jeg bruker ullshortsen utenpå tights (jeg kan ikke ha ull rett på kroppen – det klør!), hadde den stadig lyst til å gli nedover. Med strikk i livet, i tillegg til å strikke den øverste delen en størrelse mindre, håper jeg det vil gjøre susen.

– kilen trenger ikke være så bred, så her vil jeg ha noen færre masker.

– et par flere masken rundt beina ville gjort de akkurat litt mindre trange så de ble mer perfekte. Kanskje.

Fordelen med ullshortsen: den var myk og holdt rumpa varm. Bonusen var at siden rumpa og låra holdt seg varme, var også føttene mine mindre kalde (de pleier å føler litt som ispinner selv om jeg bruker ullsokker). Hvem ville trodd at føttene ville holde seg varme bare fordi jeg brukte ullshorts?

Om jeg får til å få det akkurat som jeg vil, vil tiden vise. Dessuten – først må jeg ha tak i garn…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg