Teller det når jeg bruker kontanter?

Denne måneden har pengebruken min vært minimal. Faktisk så minimal at de eneste gangene jeg har dratt kortet er på matbutikken – og en gang for å fylle bensin. Lenge trodde jeg at jeg skulle klare et mål jeg ikke var klar over – ikke kjøpe noe som helst annet enn mat og bensin en hel måned. På en måte stemmer det.

Så er det det da, jeg har brukt noe mer penger. Mye er det ikke blitt, men littegrann. Greia er at jeg hadde noen kontanter så jeg har ikke dratt kortet for å kjøpe de “ekstra” tingene. For eksempel kjøpte jeg limfeller for å avhjelpe problemet med hærmygg, jeg kjøpte en ny mascara (brukte en del av et gavekort), litt garn som jeg viste frem her og i dag var jeg innom Plantasjen (nok en gang – jeg liker meg blant planter).

Jeg skjønner jo at det teknisk sett teller fordi jeg har brukt penger, men gavekort og kontanter har vært det – gaver. Så dermed føler jeg at de ikke teller på samme måte. Når det gjelder penger jeg tjener føler jeg at jeg burde være fornuftig med mesteparten av dem. Gaver i form av kontanter derimot – fritt frem for hva jeg ønsker der og da. Kanskje derfor jeg ikke var så nøye på at jeg kjøpte garn og enda mer frø…?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg