Sommerjobben har startet :)

Joda, jeg har luket i dag også. Jeg er en av de som faktisk koser meg, men sittestillingen gjør at jeg ikke liker å gjøre det for lenge av gangen. Kanskje også fordi gangene mellom det jeg luker er såpass små at jeg må krøke meg ned sidelengs for å ikke plassere beina midt blant grønnsakene…

Andre deler av sommerjobbingen har vært å stable ved inne i kjelleren, men det gjorde jeg ikke i dag. I dag gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på haugevis av år (og som jeg har savnet): hogde og sagde litt ved. Det varte ikke lenge for jeg har ingen intensjoner om å få vannblemmer – da ville jeg måtte vente i flere dager før jeg fortsatte og det er jeg ikke villig til.

Når jeg hogger og sager ved bruker jeg nemlig ikke hansker. Rett og slett fordi jeg føler jeg har bedre grep og mer styring uten hansker. Ville jeg risikere mindre vannblemmer om jeg brukte hansker? Ganske så sikkert, men når en jobber med redskaper som kan være skadelige om de ikke håndteres riktig velger jeg sikkerhet fremfor lang arbeidstid uten potensielle vannblemmer.

Jeg bruker hansker når jeg luker – blant annet fordi jeg ikke liker å stikke meg på tistler…

Følte vel egentlig at dagens hogging og saging var en liten testrunde. Med tanke på hvor god jeg var til å hogge ved når jeg var liten, og hvor dårlig jeg var i dag – jeg trenger trening!!

Uansett så koste jeg meg masse med dagens jobbing. Spesielt etter mye papirarbeid tidligere på dagen i dag – blir tydeligvis en del av det når en har kjøpt seg hus 😍

2 kommentarer
    1. hei,spennende med nytt hus,jeg hadde en nabo før,en fantastisk gammel dame,hun sa,,jeg krabber ut i hagen på våren,og går rakrygga inn på høsten,herlig dame,hun lærte meg mye.alt er tungt i begynnelsen. ønsker deg lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg