Skolestart!, mer møbelmontering og blåbær

I dag er det skolestart for mange, inkludert meg. Å studere deltid på et nettbasert studie har ikke skolestart på samme måte som de som fysisk må dukke opp på skolen.

Fordelen med nettbasert studie er jo at jeg kan velge selv. Tilpasse studiene med resten av tingene jeg må gjøre i løpet av en uke; jobb, husvask, klippe grass, klesvask, sove, spise, bevege meg ute og haugevis av andre ting.

Studiet mitt er økologisk landbruk, og det er som sagt på deltid. Noen ganger blir jeg litt usikker på hvor mye jobb et deltidsstudie egentlig er. I fjor høst var det definitivt deltid selv om jeg ikke telte timer. I våres føltes det mer som et fulltidsstudie. Hva høsten vil bringe er det foreløpig litt vanskelig å si, men etter å ha sett rask på noen av ukene har jeg en følelse av at det vil bli mer som et fulltidsstudie – sikkert også fordi det er et tema jeg ikke kan noenting om: husdyrlære.

PC’en, internett, penner og notatbøker er klare; pensum er bestilt fra biblioteket så jeg håper det kommer snart, jeg jobber med å sette hjernen i studiemodus – så jeg begynner å føle meg klar.

I går kveld ble det noe mer montering av Ikea-møbel, men ikke mye. Tross alt var jeg på min første blåbærtur – og bærene måtte renses (så nå har jeg blå fingertupper…) – det ble nesten en halv kilo 🫐

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg