Produksjon denne uken…

Denne uken gikk utrolig fort, så fort at jeg ikke rakk å blogge engang – ups? Jaja, sånt skjer noen ganger. Det jeg derimot rakk, var å strikke en del. Selv om det kanskje ikke ser så mye ut, tar det tid og det var mer enn det ser ut til.

Kluten gjorde jeg veldig lite med da den egentlig var ferdig – bortsett fra å feste trådene selvfølgelig. Hvorfor jeg alltid utsetter å feste trådene vet jeg: det er det jeg liker minst med håndarbeid…Så det lureste ville absolutt vært å gjøre det med en gang jeg er ferdig med å strikke (eller hekle) og før jeg starter noe nytt…Dessverre er jeg ikke alltid like smart, så å feste tråder utsetter jeg – lenge…

Leggvarmerne ble et noe større prosjekt enn jeg først så for meg. Kanskje ikke så rart. Jeg hadde to nøster igjen fra når jeg strikket genseren min og tenkte at de blir kanskje ikke helt så lange som jeg tenker, men de burde bli lange nok. Siden jeg strikker litt stramt, brukte pinne 3 mm (som var anbefalt for garnet) og egentlig hadde bittelitt mindre garn enn jeg skulle ønske (ja, jeg vet kunne kjøpt et nøste til, men målet er å ikke kjøpe ekstra garn, men heller bruke opp det jeg har…) – kom jeg faktisk halvveis før jeg innså at jeg burde brukt en tykkere pinne. Så halvveis på første leggvarmeren tok jeg ut strikkepinnen og rakk opp alt sammen. Så la jeg opp på nytt, men denne gangen på pinne 4 mm – og resultatet ble veldig bra etter min mening. 33 cm lange ble de og det holder akkurat. På en måte har jeg dermed strikket en halv leggvarmer mer enn det som vises på bildet…

Uansett, i dag er det sol og kaldt og verden her jeg bor er dekket av et tynt snølag og det hele ser ut som “Winter wonderland” – superidyllisk!

2 kommentarer
    1. Jeg kjenner jeg for mer og mer lyst til å strikke igjen. Bare tror ikke det funker for fingrene mine. Men kanskje jeg MÅ prøve igjen 🙂 Er jo så gøy. Har en ide om en genser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg