På sitt største [ullshorts – dag for dag]

Selv om det å øke masker ikke er vanskelig, så det det bittelitt mer tid enn å bare strikke som resten av maskene.

Ullshortsen er nå godt på vei. Linningen med økningene bak er ferdig. Økningene for å få plass til hele rumpa er ferdig. Så nå skal jeg bare kosestrikke et stykke før jeg kommer til kile og bein.

Det kan være vanskelig å se fremgang noen ganger på strikketøy som dette, og derfor er jeg veldig fornøyd med å ha maskemarkører. Jeg setter inn en i masken jeg er i hver dag før jeg starter dagens strikking – da kan jeg se tilbake på hva jeg har gjort i løpet av dagen. (de andre markørene er økningene)

Selvfølgelig har jeg også gjort andre ting enn å strikke på ullshortsen i løpet av dagene. I går for eksempel – i tillegg til å strikke, gikk jeg tur, lagde middag og skyllte endelig opp den grønne strikkegenseren jeg ble ferdig med her om dagen. Dere skal få se strikkegenseren når den har tørket, men tørketiden er jo en stund. Kan jo ikke vri opp en hjemmestrikket ullgenser, men må bare klemme ut vannet som best en kan (og jeg er ikke helt sterk nok i klypa… tips mottas med takk 😇). Så nå ligger genseren til tørk – og det må den gjøre en stund…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg