Nesten i mål med arm nummer to

Det ble mye strikking i går også – det var grått og regnet ute så hva er vel bedre enn å tilbringe dagen på sofaen med strikketøyet? (det regner i dag også…) Arm nummer to er veldig nærme å være ferdig og da blir det å sette de tre delene sammen til en. Det blir et tyngre strikketøy enn jeg er vant med. Vil tro det blir noe enklere enn første genseren fordi nå strikker jeg i rent ullgarn og det er mer tøyelig enn miksen i forrige garn (ull og bomull). Spennet når jeg hektet på armene og skulle strikke rundt var ganske kålete, men jeg fikk det til. Så satser på at det vil gå bra denne gangen også.

Denne genserarmen var det noe mer plunder og heft med enn første armen, men det er min egen feil – jeg måtte strikke bakover (= ta opp) to ganger – først fordi jeg hadde strikket vrangborden for lang – og så fordi jeg hadde glemt å legge ut en maske når jeg skulle. Å strikke bakover på en slik måte tar alltid litt ekstra tid. Så totalen jeg brukte på å strikke i går var hele 4 timer og 45 minutter. Brukte resten av dagen på å gå en tur på butikken og handle mat, rydde og vaske litt, bli oppslukt av å lese depressive nyheter (burde slutte med det – bare dommedag uansett) og å gå en liten tur på kvelden i duskregn.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg