Når det er en utfordring at alt fungerer…

Søndag er blitt oppdateringsdag for det som spirer og gror – og det gjør det til de grader.

Det er ganske artig å se forskjellen på det som har lys rett over seg og de som er rett ved siden av. Jeg ønsker meg allerede flere vekstlys… Må få til en løsning hvor jeg har et lysrør som er lengre så det blir plass til flere planter under det. Tips tas imot med takk!

Basilikumen tok så stor plass at jeg flyttet den til stedet med “minst” lys – så nå må jeg finne ut av hva jeg skal bruke den til så den ikke tar over hele plassen. Salaten som nå er på høyre side begynner å bli spiseklar, den i midten derimot, den sliter stakkars. På den annen side, basilikumen tar så mye plass at det nesten ikke er plass til den midterste salaten. Hva bruker du basilikum til?

Forrige uke nevnte jeg at jeg hadde sådd et par paprikafrø til fordi de første tok så lang tid (her). Så nå er de to neste på vei opp, og det kommer til å bli alt for fullt med fire paprika i den lille plantekassen. På den annen side: paprika bruker lang tid, så jeg håper at jorden jeg har i boden er tint når jeg er nødt til å flytte de fra hverandre.

Takk for at du leser!

Har du startet å så frø?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg