Mon tro hva jeg skal gjøre?

I går nevnte jeg at stillingen min kuttes og at jeg fra mars vil være uten jobb. Det har selvfølgelig stor innvirkning på økonomien. Likevel er et større spørsmål jeg har om hva jeg nå skal gjøre. Joda, jeg kan prøve å få meg ny jobb som bibliotekar, men siden jeg har et hus jeg eier ville det å flytte til et annet sted være en utfordring på mange områder. Jeg har nemlig sett ledige bibliotekarstillinger utlyst andre steder i landet så muligheten er tilstede.

På den annen side – nå som universet har gitt meg et spart bak – kanskje jeg skal prøve noe nytt? Det er en tanke jeg har tenkt mange ganger de siste par årene, så er dette universets måte å få meg til å faktisk gjøre noe annet? Kanskje, kanskje ikke, men jeg må uansett ta noen valg. For å kunne ta et valg må jeg vite hva mulighetene er – og det er vel der jeg sliter litt. Joda, jeg har jobbet i ulike serviceyrker så føler jeg har greie på det, men det er jo så mye annet som også kunne vært spennende. Og hva med alt jeg ikke vet om som også kunne vært spennende å prøve om jeg bare hadde visst om det?

Å velge hva en skal gjøre er ikke enkelt!

Er det mulig å finne noe jeg liker å gjøre som totalt sett kan utgjøre nok til å få en levelig inntekt? “Mange bekker små gjør en stor å” er det noe som heter – selv om det kan føles skummelt, føles det også som kanskje en god ide? Tross alt har jeg hatt fast jobb med en fast inntekt – noe som føltes trygt – helt frem til det ikke var det lenger…Når den ene grenen jeg har blir kuttet over vil jeg treffe bakken hardt og brutalt. Om jeg hadde hatt flere små grener som kunne dempet fallet, eller kanskje til og med gjort at jeg ikke traff bakken fordi det var mange nok eller de få som var var totalt sett var sterke nok til å holde meg oppe… Skjønner du hvor jeg vil?

Så hvordan setter jeg sammen, og tjener nok penger, på ting jeg trives med – også for å kunne teste ulike ting og prøve noe nytt? Hvordan lager jeg eventult en egen jobb hvor jeg kan sette sammen mange ulike ting jeg liker å gjøre? Med tanke på at de ulike tingene er blant annet: legge puslespill, strikke, hekle, hogge ved, gro grønnsaker og blomster, gå tur i skogen, skrive, ta bilder, filme, snakke og lære nye ting fordi jeg er nysgjerrig…

Om noen har noen gode ideer mottas de med STOR TAKK! (for jeg trenger tydeligvis litt hjelp til det her…)

6 kommentarer

Siste innlegg