Mangler strikkefisk og maskemarkører

Strikkepinner er det viktigste og eneste en må ha når en strikker – tross alt vanskelig å strikke uten pinner… Noe annet som kan være kjekt å ha (avhenging av hva en strikker selvfølgelig) er strikkefisker og maskemarkører. Nå hadde jeg ikke engang hørt om strikkefisk før en uke eller to siden da det ble nevnt på Vibbedille sin blogg. Først skjønte jeg ikke hva det var, men så tittet jeg innom en video som forklarte og jeg så lett hvor genialt det var. Så nå ønsker jeg meg strikkefisk – for det jeg bruker for øyeblikket er korte tråder for å markere antall runder.

Noe annet jeg heller ikke har, men har funnet min egen måte på, er maskemarkører. Joda, maskemarkører som er lagd for det er sikkert noe enklere og mer behagelig å bruke, men sikkerhetsnåler (som jeg bruker) kan brukes til så mangt – også maskemarkører. Det går faktisk så bra å bruke de to tingene at jeg har kommet veldig langt på armen jeg strikker til genseren jeg holder på med.

Gjorde meg helt ferdig med bolen i går med å felle i sidene der armene skal komme på – det brukte jeg 55 minutter på. Armen er jeg nå kommet så langt på at jeg er ferdig med å legge ut – nå er det bare sjarmøretappen igjen for å få lengden på den. Så tiden jeg brukte på å komme dit i går var totalt 3 timer og 20 minutter. Det tar mye tid å strikke, men jeg koser meg – har jo ferie tross alt (så strikketiden vil drastisk reduseres når jeg starter å jobbe igjen etter ferien). Armen er blitt 36 cm lang og lenger skal den bli, men som sagt – resten av den er sjarmøretappe (før jeg begynner på den andre armen selvfølgelig).

Her jeg bor er det strålende sol i dag, så hvor mye strikking det blir er jeg usikker på da hagearbeid også står på planen. Heldigvis er det mulig å sitte på verandaen og strikke i sola 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg