Gjennomføring av januarmål

Jeg har noen mål for hele 2019, og jeg har gjort et forsøk på å dele dem opp i mindre mål for hver måned. Eller, jeg tok målene mine og laget en liten listen over det jeg ønsket å få gjennomført i januar.

Burde kanskje sette dette i sammenheng med når jeg lager målene for neste måned fordi det har jo sammenheng, men så er det det med å lage en plan før en måned starter og å ikke oppsummere en måned før den er slutt. Så i det momentet blir det hele tiden en liten skurr…

Så nå er det på tide å gå gjennom hvordan det gikk med målene jeg satte meg for januar.

  • Betale ut lillelånet. JA! Dette målet bare gjennomførte jeg i starten av måneden (les om det her).
  • Betale lånet til foreldrene med ca kr 8.000. JA!  Faktisk betalte jeg kr 10.000 på dette lånet i januar fordi jeg hadde igjen litt ekstra etter jul så benyttet muligheten mens jeg hadde den.
  • Studielånet skal betales med lønnen fra ekstrajobben. JA. Lønnen fra ekstrajobben dekket mer enn bare vanlig terminbeløp, noe som igjen gjorde at terminbeløpet gikk ned ved neste betaling.
  • Gå tur på minst 15 minutter hver dag (det virker kanskje veldig lite, men da øker sannsynligheten for at jeg faktisk klarer å gjennomføre det og få en god vane med det). Vel, jeg gikk tur totalt 23 av 31 dager, så ikke helt i mål (men bedre enn jeg fryktet, så sånn sett er jeg veldig fornøyd!)
  • En styrkeøvelse hver dag. Push-ups eller sit-ups. JA. Jeg har gjort styrkeøvelse hver dag, men ikke de to jeg foreslo for meg selv. Det har blitt noe push-ups og sit-ups, men mest knebøy. Veldig fornøyd med å faktisk ha klart dette målet fordi jeg forventet egentlig ikke det.
  • Rydde stue og kjøkken. Nei. Ups? Jeg begynte å rydde på hobbyrommet i stedefor, men det skal jo ryddes det også, så derfor ikke helt bortkastet.
  • Selge eller gi bort ting jeg har ryddet og bestemt meg for å  kvitte meg med. Nei. Dette var skikkelig skivebom fra min siden denne måneden, så tingene står fortsatt på samme sted og venter på at jeg skal gjøre noe med dem.
  • Lage omrisset av boken jeg ønsker å skrive. Innså at jeg hadde bestemt meg for å gjøre litt i overkant mange ting, og dette var en av de større tingene som ble skadelidende. Likevel gjør jeg et nytt forsøk på dette i februar, men da med en litt annen vinkling.

Så det var min gjennomgang av januarmålene. Lurer du på hva målene mine for februar er, kan du lese dem her.

Hvordan gikk det med dine mål for januar?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg