Føler meg litt bortskjemt

Hjemmelagd villbringebærsyltetøy var en suksess på nybakte horn. Det halve glasset er nå tomt, men jeg har heldigvis et glass igjen. Med tanke på hvor godt det smakte, vil det ikke vare lenge. Dermed må jeg ut å plukke mye mer villbringebær!

Grunnen til at jeg føler meg litt bortskjemt er når gjestene kommer med et lite spann nyplukkede margerter. Jada, jeg måtte rense de selv (og det tar litt tid), men likevel. Totalen ble ikke mest når belgene går bort, og jeg ikke vil ha de som har fått mark i seg. Likevel, det ble en liten del i alle fall. Så nå blir det å forvelle de og legge de i små bokser (må bare få tak i små bokser?) og legge de i fryseren så de kan bli en del av middager.

Hjemmegrodde ting altså! Smaker ekstra godt. Å mumse litt på noen erter mens jeg renset de var en selvfølge – de er så søte at det er nesten så de kan brukes som godteri. Jeg gleder meg til jeg har fått omgjort hele jordet mitt til vokseplass for grønnsaker og blomster – margerter skal definitivt få god plass!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg