En solskinnsdag med høy og bær

I dag har det vært varmt. Full sol hele dagen – helt nydelig.

Husket solkrem i ansiktet og på halsen; tenkte ikke på armene så de har en liten fargeforandring, men heldigvis ikke mye for kom på etterhvert. Med tanke på hvor varmt det har vært, har det vært mindre effektiv jobbing i dag.

Ny lærdom har jeg også fått. Ja, i dag også. Føler som om det er ny lærdom omtrent hver dag på nytt sted. Alt grasset på jordet jeg hadde raket sammen…ny lærdom: la grasset ligge utover om det kommer regn. Om det ligger i sammenrakede ranker når regnet kommer, vil utsiden tørke greit ut etterpå, men nederst og inni – nope! Kliss bløtt midt i haugen og i bunnen. Så det hadde vært bedre å rake sammen og så flytte til haug med en gang fremfor å rake sammen på jordet og tenke at jeg flytter det senere…

Dessuten, det er mye lettere å trille tørt grass (høy?) enn fuktig og vått – for det blir ganske så tungt etterhvert. Spesielt siden jordet ikke akkurat er flatt…

Bærene på ripsbuskene så ganske så modne ut, så jeg fikk plukket en god del i dag. Siden jeg ikke er sikker på om jeg vil teste å lage syltetøy eller om jeg vil prøve å lage saft, plukket jeg de sånn at de er ferdig renset. Hadde jeg vært sikker på at jeg skulle safte kunne jeg enkelt tatt med stilkene. Buskene er ikke helt tomme; noen av bærene var ikke blitt røde og alle som det var noe rart med, fikk heller ikke være med. Jeg kunne sikkert plukket noe mer, men følte meg ferdig for i dag.

Solbærene får heller bli plukket en annen dag. Det er meldt fint vær i morgen også 🌞 så jeg får nok fortsette jobbingen da. Jobbing blir det aldri slutt på på et småbruk. Satser på å sende en jobbsøknad i en av pausene jeg helt sikkert trenger i morgen – må få tak i en jobb så jeg får en inntekt også.

Første klesvasken i min nye vaskemaskin er tatt – og så langt er jeg fornøyd med maskinen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg