Endelig garnshopping i ny butikk!

I går skjedde det. Min mor og jeg dro til Horten, til en garnbutikk jeg aldri hadde hørt om før: Garnhexene.

Tror faktisk det er den største garnbutikken jeg har vært i. De hadde et veldig godt utvalg av garn, små ting som er kjekt å ha når en driver med håndarbeid, strikkepakker, broderigarn, broderipakker, stoff og sikkert mer jeg ikke fikk med meg.

Jeg hadde en ide om hva jeg ville ha – noe som er lurt siden jeg har har delvis kjøpeforbud for garn over lang tid nå. Kjøpeforbudet har vært fordi jeg har så mye garn, men siden jeg fremdeles er i en mellomsituasjon i forhold til bosted er mye pakket bort.

Dermed hadde jeg en plan. Målet var å kun kjøpe garn til spesifikke prosjekter og det var det jeg gjorde.

Garnet jeg brukte lengst tid på å velge var bomullsgarn til et teppe jeg vil hekle. Ville jo ha farger som passet sammen (ikke min styrke å finne ut av det). Det skulle heller ikke bli for lyst, men på den annen side kommer jeg til å bruke det om sommeren så ville ikke ha for mørke farger heller.

Jeg kommer til å hekle med sikk-sakk-mønsteret jeg lærte meg ved starten av et ullrestepledd, men til bomullspleddet mitt har jeg kjøpt inn nok garn til å bli ferdig (håper jeg…). På bildet har jeg lagt garnnøstene i rekkefølgen jeg kommer til å bruke de – det vil bli et stripete pledd og jeg gleder meg som en liten unge på julaften til å begynne med det. Så det er nok lurt at jeg har lovet meg selv å fullføre sokkene jeg strikker før jeg starter med heklingen (hvis ikke vil det ta år og da før sokkene blir ferdige…).

For flere måneder siden (?) strikket jeg en ullshorts og jeg har allerede brukt den mer enn jeg forventet jeg ville gjøre totalt sett, så jeg ville kjøpe garn til å strikke en til. Så det gjorde jeg. 8 nøster av Drops Merino Extra Fine i en mørk grå farge.

Så nå har jeg mye gøy å jobbe med fremover garnmessig. Snakk om en herlig julegave å kjøpe til seg selv (noen av pengene var julegave, men måtte spytte i litt fra egen lomme så det var bra jeg hadde fått solgt noen pulsvarmere!). Må bare få strikket ferdig sokkene jeg holder på med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg