Starten på noe nytt

Restegarn-prosjekt…

Å starte på nye ting er gøy, men noen ganger må en bruke opp ting (les: garn) en har. I dette tilfellet er det starten på noe nytt. Et lite restegarnsteppe heklet med en teknikk jeg aldri har testet ut før.

Hekling med ullgarn har jeg ikke gjort mest av – og det er en stund siden forrige gang – så det var på tide. Dessuten – ullgarn jeg nå tester ut har jeg brukt til utallige par med sokker, så det er på tide at det blir testet ut til noe annet.

Teknikken er fra en gammel bok. Eller, det er vel egentlig ikke en teknikk, bare en mønstervariant?

Jeg har en gammel heklebok fra 1981 (så den er eldre enn meg), og der var det et sikk-sakk-mønster jeg ville teste. Enn så lenge måtte jeg gjøre litt matte for å få det som jeg ville (og bommet de to første gangene), men jeg tror jeg får det til nå.

Satser på at jeg finner ut av det – jeg klarte i alle fall første runde, men det er kanskje andre runde som er mer utfordrende? Ikke vet jeg, men jeg har i alle fall startet en test. På nåværende tidspunkt har jeg noen rester av Drops-garnet Fabel, men ikke nok til å fullføre prosjektet. Med andre ord vil jeg nok kjøpe inn mer av garnet for å strikke sokker, og så bruke restene til å fortsette det lille teppet. For det blir et lite teppe, ikke et stort.

Om jeg liker det godt nok så blir det kanskje et stort også en gang, eller et med samme mønster i bomullsgarn så jeg har et teppe til kjølige sommerkvelder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg