En lilla oppdatering

Jeg fikk strikket litt i går også. Dagen før var jeg blitt ferdig med nok et par rosa pulsvarmere, så i går byttet jeg farge.

Lilla Alpakka fra Sandnes garn ble garnet og fargen jeg valgte. Der hadde jeg to brukte nøster som tilsammen veide 24 gram. På morgenen i dag veide resten 7 gram; noe som betyr at jeg strikket opp 17 gram i går.

Så jeg tenkte “hvorfor ikke?” og valgte pinnestørrelse 4 mm fordi det var det som stod på magebåndet.

Å få de til å bli akkurat like lange er (som vanlig) poenget, så da blir det å strikke fra begge ender.

Et noe pusete garn, og som de fleste andre ullgarn: supermykt.

Kanskje pussig å si at dessverre er det alpakka, men det er fordi jeg ikke tåler det så godt. Satser på at de vil være mulig å selge når de er ferdige 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg