De første spirer i ny bolig 🌱

Ganske så raskt etter at jeg startet å flytte inn, sådde jeg noen frø i et blomsterbed som var ganske så tomt (og tørt).

De første nettene jeg bodde her, var det forholdsvis kjølig på nettene (under 5 grader) så jeg var litt spent på om de ville spire. De siste nettene har det vært varmere; rundt 10 grader på det laveste om nettene.

Burde jeg sådd to frø på hvert sted? Det hadde sikkert vært lurere for da ville det vært større sjanse for at noe ville komme opp. Jeg gjorde ikke det – jeg fordelt syv frø utover. Tre av de har nå spirt og er så søte og små at en ikke skulle tro de kunne gi så mye glede.

Tenk det – de første frøene jeg har sådd på nytt nye hjem har spirt. Eller, tre av syv i alle fall. Med tanke på at frøene er tre år gamle og ikke akkurat har vært oppbevart ideelt (mørkt og kjølig), så syns jeg faktisk det er en helt grei prosent. At jeg også var litt dårlig på å holde blomsterbedet fuktig før frøene spirte gjorde sikkert også sitt.

Frøene jeg sådde var blomkarse. En fantastisk plante. Den blir ofte stor (i alle fall er det min erfaring). Har jeg noen gang spist noe av den? Nei, men så vidt jeg har hørt kan både blader, blomster og frø spirer. Husk: før du spiser noe fra hagen – eller naturen – forsikre deg at du vet hva det er og at det faktisk er spiselig!!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg