De første frø 🌱

I går sådde jeg de første frøene på småbruket!

Et blomsterbed ved huset var omtrent tomt, så jeg lukte ut litt ugrass og litt grass. Det var noen løker i det – jeg antar de er blomster som vil komme igjen til neste år, men jeg aner ikke hva de er. Små løk var det i alle fall så da kan jeg vente i spenning.

Bedet ligger sånn til at det blir ganske så tørt fordi det er under et lite takutspring. Så nå må jeg huske å vanne det innimellom.

Første tanke var litt diverse blomster (kornblomst, blomkarse, sinnia, ringblomst, sommerasters og tagetes – og kanskje peppermynte). Så innså jeg ganske raskt at det var litt i overkant ambisiøs. Tross alt er det mange andre ting som er viktigere akkurat nå. Pallekarmen for eksempel…men den må først tømmes for grass (og mulig jeg burde helle en sekk med jord så det ikke blir fullt så grunnt…

Heldigvis kom jeg på bedre tanker. Å gjøre ting enkelt er lurt i starten, så jeg endte opp med å bare så blomkarse i bedet. Hvor lang tid det vil ta før de spirer (om jeg husker å vanne…) er jeg litt usikker på, men tidligere når jeg har sådd blomkarse blir det store planter. Så å dekke bedet med grønne blader og gule og oransje blomster burde ikke være noe problem om frøene først spirer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg