Begynnelsen på slutten

Ikke slutten på verden altså – selv om det enkelte dager nesten virker sånn når en ser på nyhetene. Alle vil bestemme ulike ting, gjerne over alle andre og ha mest mulig kontroll på alt. Priser på alt går opp – til det punktet hvor mange får stadig mer utfordringer med å ha nok til å leve – hvor lang tid vil det ta før den biten får endelige konsekvenser for noen? Jeg bare spør…

Uansett, akkurat nå så er begynnelsen på slutten den siste kanten rundt på hekletøyet mitt. Jeg har heklet en brikke som vil passe perfekt som en dekkebrikke – tenker at jeg vil lage et sett på fire (men jeg har en genser jeg gjerne også vil bli ferdig med). Selve brikken er jeg ferdig med, men kanten rundt er en picotkant som jeg bare så vidt har startet på. Heldigvis går det overraskende fort, så jeg regner med at jeg blir helt ferdig i morgen – om jeg bare får overbevist meg selv til å feste trådene selvfølgelig… Å feste tråder er noe jeg ikke er så glad i – noe som gjør at enkelte håndarbeid noen ganger kan ligge omtrent ferdig i månedsvis bortsett fra det å feste trådene (det er mye mer igjen på genseren). Det er jo noen av fordelen med å ha ferie – jeg kan bruke mye tid på håndarbeid!

Forresten, så dette den brikken jeg startet med og nesten var ferdig med, før jeg innså at jeg ikke hadde klart å gjøre den jevn. Dermed rakk jeg opp alt og gjorde alt på nytt, så egentlig er dette andre runde for dette hekletøyet…

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg