Yikes! dette føles ikke helt trygt?

Jeg har hørt at batterier kan bli gamle og lekke, men jeg har aldri tenkt så mye over det. Når kalkulatoren min (som går på batterier) ga beskjed om at den snart var tom for strøm tenkte jeg at det er da ikke noe problem – jeg har masse små batterier. Det jeg ikke innså var at de var gamle – faktisk så gamle at de alle var gått ut på dato. Ja, for batterier har faktisk en best før dato. Om de ligger for lenge kan de ende med å lekke.

Dette er ikke en bra ting, så de må jeg levere inn (batterier skal ikke i vanlig restavfall, men leveres som spesialavfall i butikk som selger produktet). Heldigvis er det enkelt å ta med neste gang jeg skal på butikken – avlevere utgåtte batterier og kjøpe noen nye.

En liten lommelykt jeg har hatt lenge har en god stund gitt dårlig lys, så siden de andre batteriene mine var gamle kom jeg på at det kanskje kunne være en sammenheng… Jeg hadde rett. Om jeg rengjør den lille dingsen tre batterier skal være i, mon tro om det blir trygt å bruke den igjen? Jeg er usikker med tanke på hvor mye batteriene i den hadde lekket. Kanskje jeg skal spandere på meg en ny lommelykt?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg