Tjente jeg penger på bloggen i april?

Mailen fra Egmont kom sent for april, men det spiller ingen rolle for min del.

Så til spørsmålet i overskriften – svaret er både ja og nei. For å kunne få utbetalt penger må en kommer over en viss grense og det skjer ikke alltid for å si det sånn.

Teoretisk sett tjente denne bloggen nesten kr 35 i april, men det er jo ikke engang småpenger nesten. Dermed blir det naturligvis ikke noen utbetaling til meg. Så selv om teorien er der, blir det i praksis ikke noe penger. De pengene som teoretisk er tjent i april følger med meg til neste måned – kanskje det er måneden jeg vil ha flaks?

Siden vi allerede er i juni har jeg en ide om hva det ble i mai, men jeg vet aldri sikkert før mailen kommer – og det tar noen ganger litt tid. Selv om jeg har søkt jobb, er jeg fremdeles arbeidsledig så penger inn ville blitt godt mottatt (dagpenger fra NAV er ikke store potten å skryte av…så det er godt jeg fremdeles har noe sparepenger…).

Uansett, nå er det helg og jeg skal prøve å få et par blomster i jorda. Om jeg får det til er usikkert – da jeg var ute på morgenen for å ta livet av et par snegler var det en sint måkemor i omløp. Hun ville beskytte de tre ungene sine som satt på nabotaket, så hun kom stupende ned mot meg og hadde jeg ikke hatt stokken jeg dreper snegler med til å vifte rundt meg er jeg ganske sikker på at det hadde blitt ubehagelig nærkontakt…

2 kommentarer
    1. Ja, blir ikke rik av denne blogginga, dessverre. Heldigvis gjør jeg det for moro skyld😅 Men når snart 500-kroners-grensa etter noen måneder, så da blir det vel 2-3 hundrelapper etter skatt😉

      1. Ja, godt dette ikke er hovedinntekten…😅 Heldig du som snart når 500-grensa – det er lenge igjen for min del (men gøy å følge med på tallet uansett).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg