Tiden til jul flyr fort – og det gjør pengene også

Nå nærmer det seg jul med stormskritt, kun akkurat en måned igjen!

Har du begynt å kjøpe julegaver? (eller er du en av de som starter tidlig og dermed nesten er ferdig?)

Jeg har ikke startet, men jeg tror jeg har noen ideer i alle fall. Det i seg selv er ikke alltid enkelt når de jeg kjøper til har det meste de trenger og sjelden ønsker seg noe. Vanskelige folk altså.

Pengene mine flyr ikke så veldig fort når det gjelder julegaver, noe som blir godt hjulpet av at jeg ikke har så mange jeg kjøper gave til. Dessuten setter jeg meg alltid en grense på hvor mye jeg vil gi til hver person.

Noe jeg har tenkt på mange ganger er at jeg burde planlegge dette bedre så jeg kan sette av en liten sum hver måned så det ikke plutselig blir et innhogg i pengene jeg har akkurat når julegavene skal handles. En liten julegavekonto på et vis.

Lønnen i desember hvor en bare trekkes halv skatt er super den, men siden den lønnen kommer i midten av desember vil jeg gjerne være omtrent ferdig med handlingen da for å slippe å stresse for mye.

Flyr pengene dine fortere jo nærmere julen kommer, eller er du smartere enn meg og setter av penger hver måned i løpet av hele året?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg