Strømregningen var litt høy

Strømregningen er alltid høyere på vinteren – å varme opp et hus bruker en del energi (selv om jeg ofte fyrer med ved).

Det har vært mye snakk om at strømmen er dyr i år, og det kan jeg si meg enig i. Noe det derimot ser ut til å gå mange hus forbi er at for de fleste (?) tilbringer vi mer tid hjemme. Mer tid hjemme = mer energi brukt = større strømregning. På mange måter veldig enkel logikk. Dermed regnet jeg med at strømregningen ville bli større i år enn den var i fjor på samme tid, men det ble likevel mer enn jeg forventet.

Nå skal det også sies at jeg aldri helt har forstått hvordan strømregningen regnes ut. Det brukes ord og uttrykk og tall (som jeg vanligvis liker) som gjør meg forvirret fordi jeg ikke skjønner hvordan alt henger sammen. (så om noen klarer å forklare det for meg i en variant av “strøm og strømregningen for dummies” setter jeg pris på det)

Poenget var uansett at strømregningen er høyere enn jeg er vant til, og det til tross for at jeg har varmet mye med ved gjennom vinteren.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg