Stadig vekk noen som har bursdag!

For en liten stund siden sådde jeg en god del frø hulter til bulter i plantekassen min, og etter en stund dukket den første spiren opp.

Akkurat hva jeg sådde hvor husker jeg ikke – jeg var bare overlykkelig for at jeg endelig kunne putte frø i jorda ute…Jeg vet ca hva jeg sådde, men aner ikke hvor. Med tanke på at jeg ikke er best på å kjenne igjen spirer, så er det foreløpig mye gjetninger for å si det sånn.

Det jeg vet er at reddikene har spirt – mange av dem faktisk.

Av de andre tingene jeg er sikker på som har spirt er spinat, ringblomst og rødbeter. Det er noen andre småtasser som også har hatt bursdag (= dagen frøene spirer), men de er jeg ikke sikker på hva er. Mulighetene er flere: bindsalat, gulrøtter, kålrot, nepe og bladsalat. Jeg vet det ikke er persille for det sådde jeg i en egen potte, men ingen er kommet opp av dem dessverre.

Jeg er påpasselige med å vanne så jorden holder seg fuktig. I fjor var jeg nemlig ikke like flink til det hele tiden og det ble dårlig avling av en god del ting, så i år er målet å jobbe hardt for å holde jorda fuktig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg