Prøvd noe nytt – og møtt nye mennesker!

I dag har vært en bra dag. Rakk riktignok ikke å plukke så mye solbær på formiddagen som jeg tenkte, men det går sakte og sikkert fremover.

Det nye jeg har gjort i dag, er å teste ut strikkekafe (selv hadde jeg med hekletøyet). Siden jeg aldri har vært på det før, så var jeg litt spent. Både på hvordan det var, hvem som ville dukke opp, hva andre jobbet på og ikke minst: hvordan samtalene ville arte seg.

Resultatet først: vellykket – jeg skal så dra på det flere ganger! Det var hyggelige damer som ønsket meg velkommen; samtalene fløt bra – selvfølgelig var det spørsmål om meg fordi jeg var såpass ny. Et spørsmål jeg har fått en del ganger etterhvert nå er “hvorfor her”? Utgangspunktet var at det var her det var et hus jeg kunne ha råd til. Neste grunn er også ganske enkel: det var første (og eneste) visning hvor jeg har følt i kroppen at “her kan jeg bo”. Så enkelt var det faktisk – selv om det også var veldig skummelt å flytte et nytt sted jeg aldri hadde vært før og jeg ikke hadde noen kjente.

Når jeg nevnte at jeg fremdeles er på utkikk etter de riktige møblene for meg, var det et par av damene som kunne fortelle meg at de kanskje hadde muligheter. Hun ene dro jeg faktisk hjem til når strikkekafeen var over. Dermed fikk jeg se på møblene – nydelige!, men dessverre sannsynligvis akkurat litt for store til der jeg ville ønsket å ha dem. Det ene møblet må jeg tenke litt mer over før jeg bestemmer meg.

Så i dag har vært en suksess!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg