Pipende kjøkkenutstyr

Nymotens ting kan være fantastiske hjelpemidler. Oppvaskmaskin, vannkoker, stekeovn, kjøkkenmaskiner, mikrobølgeovn og haugevis av andre ting.

Vaffeljern for eksempel – også en genial oppfinnelse. Riktignok har jeg ikke vaffeljern selv, men jeg kjenner folk som har det. Vafler er godt, men det er så sjeldent jeg spiser det at jeg har ikke hatt behov for vaffeljern.

I dagens samfunn virker det som om det er utallige ting som piper, blinker og gir andre signaler om at ting er ferdige – greit nok for mange ting. Alle varianter av varsler for å hjelpe folk i hverdagen. Fint det altså.

For min egen del setter jeg pris på noen av varslene, men ikke alle…

Min mors vaffeljern for eksempel – det blir gode vafler, men det piper hver gang en vaffelplate er ferdig stekt. Den lyden – nei takk! Jeg sitter med studier og prøver å konsentrere meg – og hver gang en vaffelplate er ferdig og den piper, så skvetter jeg. Så selv om jeg gleder meg til vaflene, går det dårlig med konsentrasjonen med så mye piping…

Hva syns du om den typen varsler? Hvilke varsler syns du er greie å ha, og hvilke kunne du godt vært foruten?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg