Perlestrikk – enkelt og dekorativt

Jeg har lært noe nytt som jeg tester ut på pulsvarmerne jeg strikker. Perlestrikk. Så lenge du kan strikke rett- og vrangmasker, så kan du strikke perlestrikk. Det gjør at noe som kanskje ville blitt litt ensformig med glattstrikk får en tekstur som gjør arbeidet mer dekorativt. Jeg har strikket to rette, to vrange i to runder og så strikket de to neste omgangene med to vrange over de to rette og to rette over de to vrange.

Sånn har jeg strikket hele veien – bortsett fra tommelhullet – der strikket jeg frem og tilbake og passet på at mønsteret fortsatte. På den måten slipper jeg å klippe opp og jeg slipper å sy sammen. Det eneste jeg trenger en nål til på disse pulsvarmerne er når jeg skal feste trådene. Jeg elsker å lære nye ting når det kommer til strikking for da kan jeg strikke enda mer forskjellige ting.

Hvilket garn jeg strikker med har jeg skrevet her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg