Overraskende dyr forsikring

Forsikringer er noe som er kjekt å ha – noe en betaler for hver måned, men håper aldri å få bruk for. Greia er jo at om en faktisk får bruk for forsikringen er det fordi noe har skjedd; noe galt, noe feil, noe uheldig, noe ubehagelig, noe et-eller-annet som gjør at ting ikke er som det skal.

Riktignok er det mye som kan være kjekt å ha, men ofte kan en la være å kjøpe det. Ikke for det, en kan la være å kjøpe forsikringer også, men det ville ikke jeg anbefalt i alle fall. Likevel, det er greit å ikke betale for mye.

Så når jeg bare skulle sjekke nettbanken kjapt og ser at regningen på forsikringene var høyere enn forventet så stusset jeg litt. Dermed gikk jeg inn der jeg har forsikringene mine for å se om jeg kunne finne ut av det. Overraskende enkelt for det stod på oversikten: innboforsikringen på nytt sted var som den skulle, men innboforsikringen på gammel adresse var ikke blitt fjernet.

Heldigvis for meg så har mitt forsikringsselskap en chat-funksjon også på lørdager, så da ble det fikset på et lite minutt når jeg fikk kontakt. Ny regning blir riktignok ikke sendt ut for september, men på den lyse siden blir det dermed mindre alle de neste månedene 😊

Så selv om jeg kan virke til å betale mer i september, så blir det riktig til slutt og den overraskende dyre forsikringen blir ikke så dyr likevel. Flaks for meg at jeg oppdaget det og at de fikset det kjapt. Så det kan lønne seg å sjekke ut hva regningene en betaler er…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg