Økonomiplan for februar

Økonomi, spesielt personlig økonomi, er et verktøy jeg liker å jobbe med for å komme nærmere mål jeg har. På mange måter er jeg heldig, jeg har det meste av det jeg trenger og er ikke den som er mest glad i å shoppe. Det sparer meg nok for mye penger.

Hver måned betaler jeg regninger – tilnærmet alle sammen av dem fikser seg omtrent selv, enten med e-faktura eller avtalegiro. Når jeg får lønn har jeg gjort det sånn at dagen etter blir en fast sum overført til det jeg har valgt å kalle regningskonto – det er der alle regningene betales fra. Superpraktisk fordi på den måten vet jeg at summen som står igjen på kortet mitt er det jeg har å rutte med frem til neste lønning.

Mat og bensin går fra vanlig konto, og det gjør alt annet jeg eventuelt ønsker meg også. Notatbøker, nye vintersko og andre klær, garn, andre ting jeg ønsker og/eller trenger.

Så hva er min økonomiske plan for februar?

Betale regninger som vanlig, kjøpe mat og fylle bensin på bilen ved behov. Det store spørsmålet denne måneden blir om jeg klarer å la være å kjøpe noe som helst annet…

Likevel, jeg har et lite slingringsmoment: et gavekort og noen kontanter jeg fikk for en stund siden – de unnlater jeg å telle med. Dermed har jeg omtrent kr 300 jeg kan bruke på hva som helst uten at det “teller”. For selv om jeg ikke bruker mye penger, er det alltid noe småtteri jeg bare “må ha”.

Takk for at du leser!

Hva har du lyst til å bruke penger på i februar? Og tror du at jeg kan klare planen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg