Nok en god latter (og mer garn?)

I helgen som var besøkte jeg mine foreldre og på lørdagen endte vi opp med å dra for å se om vi kunne kjøpe et par klesplagg jeg har behov for. Det var i alle fall målet. Dessverre fant jeg ikke det jeg ville ha, så det ble ingen nye klær på meg.

For rett over en uke siden foretok jeg garnbyttet i bokhyllen fra å ha ullgarn til å ha bomullsgarn liggende fremme og klart til bruk. Det gav meg en god latter.

Målet er fremdeles å bruke garn og ikke kjøpe mer før jeg har brukt mye av det. På den annen side er det ting jeg ønsker å lage som jeg ikke har garn til: ullgenser (jeg har bare to og trenger en til), t-skjorte (har aldri prøvd så det blir å lære noe nytt), ullshorts (til kalde dager for jeg fryser så lett på rumpa og lårene), rillestrikket ullpledd og heklet pledd i bestemorstriper.

Det rillestrikkede ullpleddet jeg har i tankene vil være i jordfarger – brunt, ulike grønnfarger og kanskje en mellomgrå farge. I utgangspunktet tenkte jeg at det skulle bli brede striper, men jeg er ikke så innmari glad i striper så jeg var litt usikker.

Min mor visste om alle ønskene mine og vi gikk innom garnbutikken som hadde alt på salg fordi de skal stenge. At garnbutikken skal stenge ned er veldig trist, men lyspunktet ble jo at det ble muligheter for billigere garn.

Jeg endte opp med fire nøster med sokkegarn, så nå kan jeg strikke to par sokker. Noe skuffet var jeg fordi jeg ikke hadde funnet garn til tingene jeg tenkte jeg ville ha garn til (noen av tingene rett og slett fordi jeg ikke visste hvor mye garn jeg hadde behov for).

Når vi kom hjem igjen til mine foreldre og min mor tok en ekstra titt på garnfargene jeg hadde fått tak i – sa hun om det ene at “dette kunne jeg jo strikke pledd av” – og jeg bare begynte å le. Ingen av oss hadde tenkt at jeg kunne strikke ullpledd av det grønn-brune flerfargede sokkegarnet…med tanke på at det var akkurat de fargene jeg hadde tenkt på og snakket om… Vi snakket faktisk om ullpleddet jeg ønsket å strikke og fargene jeg ønsket mens vi var i garnbutikken, men ingen av oss koblet at jeg kunne strikket pledd av garnet jeg da bare tok med to nøster av for å strikke sokker…

Riktignok er jeg ikke sikker på om de hadde hatt nok nøster av garnet til et helt pledd, men likevel – ingen kobling hos noen av oss…

På den lyse siden: nå vet jeg hvilket garn jeg skal strikke ullpledd av – jeg må bare kjøpe inn nok nøster…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg