Nå ble jeg usikker

Hver dag jobber jeg litt på håndarbeidet mitt. Det er min måte å ta en mental pause hver dag. Med tanke på hvor mye rundt meg som er nytt, og hvor mye jeg hele tiden tenker på alt som jeg vil/må/burde gjøre – så trengs små pauser.

At jeg har håndarbeid som hobby, setter jeg stor pris på. Når det i tillegg kan komme til nytte, føles det litt ekstra bra.

Nå er jeg litt usikker. Ikke på håndarbeidet altså, men på resultatet. En ting jeg er sikker på er at jeg skal ha to mønsterrapporter til for at vinduskappen skal blir bred nok til vinduet.

Det jeg er usikker på er lengden (høyden). Ville det vært en god ide å testet det tidligere? Absolutt, men det gjorde jeg ikke. Bedre sent enn aldri? Når jeg sitter og ser på den nå tenker jeg at den kanskje burde vært noe lengre (høyere); ikke mye, bare et par ruter lenger. Mulig jeg burde teste det – starte med et annet nøste og gjøre en variant med noe mer lengde – og teste før jeg har jobbet så mye med den 😂

En annen utfordring er at de to vinduene jeg skal ha dem i, ikke er like høye…Så skal jeg ha vinduskappene like, eller burde de være tilpasset vinduene? Hm, flere ting å tenke over – har du noen umiddelbare tanker?

8 kommentarer
    1. Jeg syns den kappen var rålekker. Syns du skal ha den sånn på begge vinduene dine. Ser jo at du må hekle den litt lenger sånn at den går over hele vinduet.:) Men si meg , er begge vinduene like brede?

      1. Takk!
        Nei, vinduene er faktisk ikke like brede, men det er bare en cm i forskjell. Høyden derimot – der er det omtrent 20 cm forskjell.

        1. Ok. Men da kan du jo bare hekle samme lengde på begge kappene. <3 Jeg tenkte bare at hvis det ene vinduet er mye smalere så hadde det vært finest at du heklet kappa kortere sånn at kappa ikke blir hengende i bølger bortover, hvis du skjønner. Mønsteret ville jo da forsvinne i "bølgene". :)) Rene avhandlinga! Ler!

    2. Jeg synes ikke de skal være høyere – da dekker de mer av vinduet, og du får mindre lys inn på kjøkkenet.

      Lag dem like. Det blir enklest for deg. Du kan også eksperimentere litt med plasseringen av selve gardinstangen. Ved å sette den høyere vil vinduet virke større 😉

      Dette blir fint!!

      1. Ja, å lage de like er definitivt det enkleste (også når det gjelder når de skal henges opp, tas ned for å vaskes og så henges opp igjen 😊). Lys på kjøkkenet er viktig!

    3. Mener du lengden eller bredden? Er den litt for kort på bredden? Men du har kanskje ikke dratt den helt ut?
      Den behøver ikke dekke mer, etter min mening.
      Nydelig!

      1. Takk!
        Nå har jeg fikset litt på teksten – med lengden så mener jeg høyden 🤣 Bredden vet jeg at jeg må ha litt mer av – den dekker foreløpig ikke helt fra høyre til venstre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg