Min tredje strikkegenser?

Å strikke er noe jeg har gjort en del av – lenge. Det jeg ikke har gjort like lenge er å strikke genser. På den annen side, nå som jeg har klart det to (!) ganger allerede i år, hvorfor ikke starte på en tredje?

Det var i alle fall tankegangen. Som tenkt, så gjort. Eller, det er langt igjen til ferdig. Denne gangen har jeg startet på for- og bakstykket – av den enkle grunnen at strømpepinnene jeg trenger til armene foreløpig er opptatt i et annet strikketøy (som jeg dermed må bli ferdig med før jeg kan strikke armer…). Det er greit å ha flere prosjekter på gang samtidig er det ikke?

Uansett. Denne genseren strikker jeg i Rauma garn Babygarn av 100 % merinoull. Det er superwashbehandlet (noe jeg fremdeles ikke har helt skjønt hva er, så om du kan forklare hva greia med det er ville jeg satt stor pris på det). Det er anbefalt pinner nr 2,5 – 3, men jeg strikker (som “vanlig”) en størrelse større på pinnene; så 3 og 3,5mm. Som vanlig har jeg heller ikke strikket prøvelapp – jeg har hørt at det egentlig er en lur ting å gjøre – kanskje jeg en gang prøver det også?

Fryktelig vanskelig å ta et godt bilde når det er begrenset med dagslys, men fargen er 111 (på kassalappen stod det Petrol som farge). Å ja, mine maskemarkører er rett og slett sikkerhetsnåler – de kan brukes til så mangt 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg