“Klikk, klikk, klikk” sa pinnene [Strikkegenser – dag for dag]

Å gjøre noe hver dag og se utviklingen er ikke alltid like enkelt. Små endringer kan være vanskelig å se fordi de er små. Større endringer tar ofte lenger tid.

Så å se en strikkegenser ta form dag for dag, kunne vært kjedelig. På den annen side – det var søndag i går og da har en ofte mer tid til hobbyer. Sånn er det i alle fall for mitt vedkomne. Dermed ble det mye strikking i går (i tillegg til andre ting selvfølgelig).

Pinnene er i metall, så det klinker og klikker når jeg strikker. Kanskje spesielt når jeg starter på armer hvor jeg bruker strømpepinner (altså har fire pinner med garn og masker og bruker en femte til å strikke med – rundt og rundt). Jeg syns det er en hyggelig lyd. Rene godlyden.

Gårsdagens strikking ble det mye av. Jeg startet og kom langt på første armen, og jeg fortsatte på bolen. Merket på bolen ble satt før jeg startet å strikke for dagen – da er det enklere å se hvor mye jeg faktisk har gjort i løpet av en dag.

Kan absolutt si meg fornøyd med fremgangen for strikkingen i går!

De andre genserne jeg har strikket har vært strikket på tynnere pinner med tynnere garn, så det føles som om denne strikkingen bare flyr avgårde med hvor fort det går.

Kanskje dette “Strikkegenser – dag for dag” blir færre dager enn jeg innbiller meg? Eller kanskje ikke, for jeg har egentlig ikke tenkt over når jeg tror jeg vil være ferdig…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg