Jeg trenger plantehjelp (insekter?)

Jeg har kommer i en uheldig situasjon. Noen av plantene mine har fått levende vesener i pottene/skålene. Frem til nå har jeg vært veldig heldig i plantelivet og unngått det meste av insektproblemer. Så nå var tydeligvis tiden kommet for meg også. I noen av plantene mine har det kommet små, hvitaktige, larveaktige ting som kryper rundt. Siden dette er nytt for meg aner jeg ikke hva det er, ei heller hvordan jeg skal bli kvitt det. Om noen har noen tips blir jeg veldig takknemlig!!

Vil du se de kryper rundt for kanskje få et bedre bilde av dem, se på videoen under:

6 kommentarer
      1. Jeg har “vannedag” på søndager, så fuktigheten er nok fra i går – kanskje jeg burde sjekke i potta før jeg vanner? Takk for tips!

      1. Ja, ildtoppen var litt fuktig så den må uansett tørke litt (må sjekke før jeg vanner neste gang…). Decis? Har jeg ikke hørt om før. Så de hadde det på Felleskjøpet, men det krever noe godkjenningsgreie. Om uttørking ikke funker, er det alltids en mulighet å kaste planta – da kan jeg shoppe nye 🙂

      1. Foreløpig har de fått karantene på et annet rom – vil sjekke om de kan tørkes til døde (insektene – ikke plantene). Fungerer det ikke blir det søpla neste.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg